S.H.B.V. Sagittarius is de handboogschietvereniging van de Universiteit Twente.
Met zo’n 30 leden schieten wij 2 keer per week onze pijlen af binnen in het sportcentrum op 18m afstand of buiten op onze buitenbaan waarop wij tot een afstand van 90m kunnen schieten. Daarnaast organiseren we ook met de vereniging buiten de trainingstijden om activiteiten, om het samenzijn en de gezelligheid binnen de vereniging te vergroten.

De vereniging is opgericht in het begin van de jaren ’70 waardoor wij een van de oudste sportverenigingen van de universiteit zijn. Na eerst vele jaren in de kelder van het gebouw Langezijds een eigen baan te hebben gehad met een bar, zijn we, na de sluiting van Langezijds, vertrokken naar het sportcentrum.

Naast de vele Nederlandse leden hebben we ook leden vanuit heel de wereld. Veel van onze leden zijn ook competitief binnen de boogschietsport.

Heb je zelf ook altijd eens willen leren boogschieten en heb je interesse om lid te worden, loop dan eens binnen bij een van onze trainingen en wij zullen je de sport uitleggen en verder helpen in je eerste stappen binnen de handboogschietsport!